Van Bambora naar Kishangarh

6 mei 2002 - Kishangarh, India

Daar zitten we dan in een supergrote kamer in het Roopangarh fort in de buurt van Kishangarh.
Deze ochtend moesten we vroeg uit de veren omdat we een lange rit voor de boeg hadden. Om 06:30 uur reden we weg van het Karni fort.

Dag 11 - Chittorgarh fort (1)Onderweg hebben we een stop gemaakt bij het Chittorgarh fort in het gelijknamige plaatsje. Dag 11 - Chittorgarh fort (2)Dit fort in een inmens bouwwerk dat boven de stad uittorent. Per tuk tuk hebben we ons naar de diverse bezienswaardigheden laten vervoeren. Na het fort zijn we met de bus verder gereden naar Kishangarh de stad die bekend staat om de miniatuur tekenateliers. Helaas waren de ateliers minder gemakkelijk te vinden dan gedacht. Uiteindelijk vonden we op straat aangesproken een kunstenaar die ons zijn werk wilde laten zien. We hebben bij hem uiteindelijk een leuke tekening gekocht voor 250 roepie.
Daarna zijn we naar het Roopangarh fort gereden. Daar werden we eerst met tromgeroffel door het dorp geleid om uiteindelijk in het fort aan te komen.

Dag 11 - onze kamer in het Roopangarh fortDe kamer die we hebben gekregen is ongeveer 8 bij 15 meter en ongeveer 5 meter hoog. Het is een echt oude ruimte vol met leuke meubeltjes en schilden en zwaarden aan de muur. Helaas is er geen normale airco, maar een “desert storm”. Dit is een enorme kast waarin water langs een grote ventilator wordt geleidt. De warmte wordt geabsorbeerd door het water en de ventilator blaast de gekoelde lucht weer uit. Het nadeel is dat dit ding een enorme herrie maakt.