Van Pleiku via Ho Chi Minh City naar Cat Tien National Park

9 januari 2024 - Cát Tiến, Vietnam

Vandaag is een echte reisdag.

We beginnen om 07:00 uur met een heerlijk ontbijt op het dakterras van het hotel. Een uur later checken we uit en rijden we naar het vliegveld van Pleiku.

Dit keer gaat het gelukkig wel goed met die vreemde boeking op mijn achternaam, maar nu zijn onze cameratassen weer een issue. Gelukkig heeft Winnie dit probleem snel voor ons opgelost.

De luchthaven van Pleiku is redelijk compact en heeft 2 gates, dus het is niet zo ver lopen naar onze gate. Terwijl we wachten tot de vlucht gaat boarden, nemen we de soortenlijst nog even door met Duc.

Dag 08 - Duc & Winnie relaxen evenDag 08 - ons vliegtuigDag 08 - onderweg

Ook hier gaan we weer per bus naar het vliegtuig. Gelukkig hebben we een rij van 3 voor ons tweeën. Hierdoor hebben we iets meer beenruimten, want met onze lange benen is hier geen rekening gehouden

Als we in Ho Chi Minh City zijn aangekomen, gaan we weer per bus naar het gebouw van de Domestic arrivals. Op het bord boven de bagagebang staat als verwachte tijd voor de bagage 12:05 uur.

Voldoende tijd dus voor een toilet break. Als ik terug kom, staat Wim al met een kar met daarop al onze bagage.

Ook Winnie en Duc hebben hun spullen al van de band gehaald. Time to go.

Als we buiten komen, is onze chauffeur ook al snel gevonden. Op naar onze volgende bestemming

Voordat we de stad verlaten, stoppen we nog voor de lunch in een buitenwijk van Ho Chi Minh City. Hier eten we een gerecht met varkensvlees. Onze nieuwe chauffeur is een stuk stiller dan onze vorige.

Dag 08 - Lunch

Na de lunch zetten we koers richting Cát Tiên National Park.

Onderweg genieten we van het uitzicht; Brede rivieren met woonbootjes, kleine dorpjes en rijstvelden.

We houden nog een korte stop bij een tankstation om de benen te strekken en bij een lokale supermarkt wordt nog wat water ingeslagen.

Na 5 uur rijden, komen we aan bij de ingang van het park. Hier koopt Duc tickets voor het park. Vervolgens gaan we met alle bagage per boot naar de overkant van de rivier.

Dag 08 - De ingang van Cát Tiên National ParkDag 08 - het veer naar Cát Tiên National ParkDag 08 - Aan boord van de veerboot

Aan de overkant aangekomen, leggen we onze bagage aan de kant van de weg en wachten we op een golfkarretje om onze bagage naar de kamer te brengen.

Er staan over het terrein verschillende blokjes met kamers. Onze kamer ligt in het blok "Hornbill" en is lekker ruim. De kamer is basic, maar de bedden zijn zacht en er is airco.

Als we zijn uitgepakt, houden we even ons gemak. Het is hier met 32 graden een stuk warmer als in Pleiku.

Na het eten, maken we ons klaar voor de uilen. De eerste poging om uilen te vinden, is een latertje geworden. Aan het begin van de avond is er teveel lawaai van de karaoke bar om überhaupt iets te horen. Als Duc ons komt halen is het al 21:30. Helaas is het uiltje in de tussentijd gevlogen.We zien wel een groepje hertjes en eventjes een glimp van een uiltje.

Morgen beter. Nu eerst douchen en slapen.

Jouw reactie