Van Darwin naar Sandy Creek, Litchfield NP.

1 september 2012 - Litchfield National Park, Australië

Vanmorgen hebben we Darwin achter ons gelaten. Eerst zijn we per taxi naar het verhuurbedrijf gereden. Daar stond onze 4x4 camper al op ons te wachten.

Na de gebruikelijke formaliteiten, was het tijd om de weg op te gaan.

De eerste stop was Batchelor. Hier hebben we inkopen gedaan in de lokale supermarkt. De keuze was hier wel een stuk minder dan in Darwin, maar uiteindelijk hebben we voldoende kunnen inslaan voor de komende dagen.

De volgende stop was Litchfield NP. We hebben hier een aantal site bezocht:

·        Magnetic Termite Mounds: een enorm veld met gigantische termietenheuvels.

·        Table Top Swamp: een prachtig, bijna sprookjesachtig stuk moeras

·        Tolmer Falls: na een korte wandeling kom je bij een uitkijkpunt met een schitterend uitzicht over de waterval.

Dag 04 - Magnetic Termite Mounds  Dag 04 - Tolmer Falls

We overnachten bij Sandy Creek, een camping die alleen maar bereikbaar is per 4x4. We moesten zelfs een flink stuk met de auto door het water om er te komen.

Dag 04 - Tjaynera Falls @Sandy CreekNadat we de camper hadden ingeruimd en de kookspullen hadden afgewassen, zijn we naar Tjaynera Falls gelopen. Vanaf de camping een wandeling van 30 minuten. Omdat het al wat later in de avond was, waren de kleuren fenomenaal. Weer terug in het kamp, hebben we ons eerste kampvuur aangestoken en onze eerste maaltijd bereidt op het buitenfornuis.

Hier kan ik wel aan wennen. Zeker met zo’n volle maan als vanavond.

p.s. de douche en toilet zijn ontzetten smerig, ik ga wel achter een boom zitten 😊