Van Bucharest naar Ultima Frontiera

8 april 2017 - C.A. Rosetti, Roemenië

Bucharest -1-Omdat we op iemand moeten wachten die met ons mee moet reizen, kunnen we pas na 12:00 uur vertrekken.

We beginnen de dag dus maar met een wandeling naar het voormalige paleis van Ceaușescu.

Dit ligt op loopafstand van het hotel.

Bucharest -2-Voor het paleis is een grote paasmarkt met verschillende kraampjes met lokale producten.

Ik gebruik de tijd ook om wat ervaring op te doen met het gebruik van de groothoek lens. Doordat ik meestal met de 150-600 mm lens werk, heb ik op dit gebied nog e.e.a. te ontdekken.

Weer terug in het hotel pakken we onze spullen in en maken we ons klaar voor de rit naar Tulcea.

Om 12:30 komt de bus ons eindelijk ophalen en beginnen we aan de 4 uur durende rit naar Tulcea.

Onderweg stoppen we 1 keer voor een kop koffie/thee.

In Tulcea stappen we op een bootje dat ons in 2 uur naar Ultima Frontiera.

Om dat we dicht tegen de grens met Ukraine komen, hebben we onderweg zelfs nog een paspoort controle.

Ultima Frontiera is het einde van Europa en het voelt ook een beetje als het einde van de wereld.

Onderweg wijst de kapitein me ineens op 2 Zeearenden die langs de rivier zitten. Vanaf deze afstand zijn ze al indrukwekkend, maar ik hoop ze de komende dagen van dichterbij te mogen zien.

Bij de haven van Ultima Frontiera aangekomen. gaan we per jeep naar het hotel. Daar laden we snel onze bagage uit, zodat we nog snel een rondje over het terrein kunnen doen. Het gebied is enorm en er zijn verschillende hutten voor veel verschillende doelsoorten.

Na het eten bespreken we de planning voor morgen. Als iedereen is ingedeeld voor de ochtend en middag, gaan we naar de kamer om onze spullen uit te pakken en de cameraspullen voor morgen klaar te zetten. Omdat we morgen niet naar de Arend hut gaan, kunnen we een beetje uitslapen.