Aankomst in Arica

22 oktober 2013 - Arica, Chili

Na een veel te korte nacht, ben ik ook weer veel te vroeg wakker. Ik ben al onder de douche geweest als Wim wakker wordt. Het hotel stelt niet zo veel voor. De kamer en badkamer zijn erg ruim, maar vervallen. De kraan lekt en als Wim gaat douchen, is er geen warm waker meer. Het feit dat er niemand in dit hotel Engels spreekt, komt daar nog eens bij. Na het ontbijt, gaan we voor een ommetje in de omgeving van het hotel, maar je zit hier ver van alles en iedereen.

Gelukkige is er wel Wifi en is een ander hotel zo geboekt. Om 12:00 checken we uit en nemen we een taxi naar ons nieuwe hotel. Dit ligt on een drukkere straat met winkels en eethuisje en op loopafstand van de grootste winkelstraat van Arica.

Na de lunch gaan we terug naar de kamer voor een siësta. De korte nacht begint op te breken en door de twee gebroken dagen weet ik niet eens meer welke dag het vandaag is. Voorlopig geen nacht vluchten meer voor ons. De komende dagen verplaatsen wij ons met auto en bus.

De rest van de middag gebruiken we om een beetje te relaxen, lekker op de binnenplaats loungen met een boek en een zak heksenhyl. Een prima manier om de middag door te brengen. We hebben morgen de hele dag om die paar sites in Arica te bezoeken.

Om een uur of acht zijn we het centrum ingelopen voor het avondeten. Er is keus genoeg als je van een vette hap houd. Er zit hier zelfs een redelijk grote MacDonalds aan het begin van de winkelstraat. Uiteindelijk gaan we naar een gewoon restaurant, wat helemaal leeg is als we binnenkomen, en eten hier heerlijk zwaardvis en zeebaars. Om 22:00 uur vaat bij mij het licht uit en is het tijd om te gaan slapen.